Apa itu Town House?

0
town house


town house

gambar dari mudah.my

apa itu town house? ok town house ni kita bole lihat di bandar-bandar.  macam rumah teres tapi tingkat atas rumah orang lain manakala tingkat bawah milik orang lain. Macam mana ini boleh berlaku? inilah yang dinamakan townhouse. Beberapa penghuni/tuan berkongsi lot. MEreka ini tertakluk juga dengan akta hakmilik strata. Tanah mereka milik pemaju dan management, mereka hanya miliki rumah mereka sahaja. Dan yang menarik dalam satu lot itu jugalah mereka berkongsi tapak letak kereta dan untuk ke unit rumah masing2 yg ditingkat atas , mereka akan menggunakan tangga atau lif ( dimalaysia biasanya tangga sahaja kerana townhouse dimalaysia kebanyakkan 2 tingkat sahaja. kadang2 bole jumpa yang tiga tingkat)

Keluasan : Bergantung kepada pemaju. kebiasaanya keluasan nye selesa dan berbaloi. Namun ada juga town house yang dibina dengan saiz minimum sahaja.Tapi tak kurang juga ada yang bina town house dengan saiz yg lebih besar malah ada yang 2 tingkat bagi satu unit.

Harga : bergantung pada lokasi kebiasannay harga sama mcm rumah teres (rm200k - rm400k)

Fasiliti : kemudahan yang disediakan adalah tangga di luar rumah dan parking lot.

Kelebihan : Ada yang suka rumah bawah dan ada yang suka rumah atas. jadi siapa yang suka rumah bawah bole pilih rumah bawah, yang suka rumah atas boleh pilih rumah atas. (2 environment dan living style yg berbeza dlm satu kawasan :))

 info : http://www.khairunnisahamzahara.com/

0 Response to "Apa itu Town House?"

Post a Comment

Comment dengan cermat, dilarang sama sekali membuat Spam