Contoh Batu Alam untuk Rumah Anda

0
Siapa yang tidak mahu memiliki rumah yang elegan dan cantik. Rumah-rumah seperti itu tentu menjadi impian dan harapan Anda dan keluarga untuk menghuninya. Bagi peminat suka kan Alam pasti suka kesan natural dengan menggunakan batu alam.

Batu alam menjadi satu titik tumpu bagi menghidupkan lagi suasana supaya menjadi lebih tenang dan selesa. Biasa mereka menghiasi batu alam di taman pada rumah membuat kolam ikan atau air pancut atau memasukkan batu alam sebagai dinding rumah, 


Batu alam yang biasa di gunakan untuk di jadikan sebagai penghias rumah ini sangatlah banyak dan dari semua jenis batu tersebut pastinya mempunyai keunikan dan tarikan tersendiri. Kesan yang timbul akn menjadikan suasana elegan, sederhana atau unik. Untuk kali ini kita akan membahas tentang beberapa jenis batu alam yang sangat cantik untuk dijadikan dinding pada rumah anda.




Batu Andesit


Batu Andesit ialah satu batuan ekstrutif yang tersusun atas butiran mineral yang halus (fine-grained). Batuan beku ekstrutif ini biasanya ringan dan berwarna kelabu. Penggunaan batu alam ini antara yang terbanyak di terapkan pada rumah.

 Batu Andesit

 Batu Andesit


Batu Marmar
jenis batu yang kita sering dengar, menampakkan kemewahan dan elegan sesebuah rumah.Batu ini akan memberi kesan yang megah pada rumah anda, Populariti marmar sama hari ini kerana ia adalah beberapa ribu tahun yang lalu. Kebiasaan batu marmar digunakan pada pelapis dinding ataupun sebagai lantai rumah.
Kini marmar tiruan menjadi semakin popular, menggabungkan debu marmar, simen dan damar. Teknik cat khas digunakan untuk meniru marmar sebenar. Kerana teknik yang boleh membuat warna yang unik dan corak tidak terdapat dalam alam semula jadi, beberapa pemilik rumah boleh membayar beratus ringgit setiap lembaran. Ia kos yang jauh lebih rendah , adalah sangat kuat dan serba boleh, nampak baik kerana perkara yang sebenar.
Batu Marmar

Batu Marmar



Batu Templek
Batu jenis ini biasa di gunakan untuk pagar rumah. Sebenarnya masih banyak lagi jenis batu alam ini,namun ke empat jenis batu alam di atas adalah jenis batu yang banyak di gunakan untuk sebuah dinding. Kesan menggunakan batu alam yang satu ini adalah lebih natural.

Batu Templek

Batu Templek

Batu Templek

Batu Templek

contoh koleksi batu alam yang buat di rumah :

bilik air

bilik air

pagar


dinding rumah

pagar rumah



info : Renovation2u.com

0 Response to "Contoh Batu Alam untuk Rumah Anda"

Post a Comment

Comment dengan cermat, dilarang sama sekali membuat Spam