Ilusi Luas Ruang Bilik Air

0
Setiap ruang kediaman mencerminkan si tuan rumah. Begitu juga dengan ruang di bilik air. Ada antara tuan rumah yang menganggap ruang bilik air sangat penting kepada mereka. Ada yang menghias secara ringkas dan juga ala Moden. Perkara pertama yang perlu anda titik beratkan adalah :




WARNA mainkan peranan - Bagi ruang bilik air yang kecil perlulah menggunakan warna yang lembut dan cerah. Pemilihan warna cat dinding mestilah yang tepat dan mengikut citarasa tuan rumah. Warna yang kami cadangkan seperti warna krim, putih, pink cerah,dan hijau daun. Bilik air akan lebih luas dan dapat membangkitkan keselesaan penghuni tatkala menggunakan bilik air.



Pilihan SAIZ JUBIN - Jubin dalam bilik air amat penting. Jubin yang bersaiz lebar dan besar dapat membantu bilik air yang kecil nampak luas.

TATARIAS bilik air - bagi mereka yang mempunyai ruang bilik air yang kecil pastinya mempunyai ruang untuk menghias yang kecil atau tiada langsung. peranan dalam menghias ruang juga antara menjadikan luas atau sempit. di bawah antara cara tatahias yang tampak kemas dan selesa :





Binaan SILING - siling bilik air harus berada dalam ketinggian yang tepat atau lebih tinggi dari biasa .Ia sekaligus dapat memberikan ilusi bilik air yang lebih luas dan selesa.

PENCAHAYAAN - Disini perlu memilih lampu yang terang dan jelas. yang paling penting menyebarkan cahaya secara menyeluruh ruang yang ada.

info : http://www.renovationrumah2u.com/ , google

0 Response to "Ilusi Luas Ruang Bilik Air"

Post a Comment

Comment dengan cermat, dilarang sama sekali membuat Spam