Kos Pemasangan Lantai Kayu Modern Tidak Terlalu Mahal

0
Pemasangan Lantai Kayu
Kos Pemasangan Lantai Kayu Modern Kini sudah menjadi trending bahkan ada banyak artikel yang kita jumpa di internet mereka yang memasangnya sendiri. Tak salah memasang sendiri, bahkan lagi menjimatkan kos, tapi ada ke masa?, pandai ke? itu la solananya.

Memasang Lantai Kayu seperti Lamina (laminate) bukan la benda yang senang untuk di pasang, lain bagi orang yang sudah biasa memasangnya. Walaupun begitu tiada halangan untuk kita mengidamkan Lantai Kayu idaman kita sendiri.

Belajar Pemasangan Lantai Kayu Sendiri

Tapi baru-baru ini terjumpa salah satu artikel di Facebook tuan Khairul Ezuwan, beliau ternyata memasanga sendiri di rumahnya dengan berbekalkan Ilmu daripada penjual dan juga di Youtube.

Katanya Kos untuk pemasangan Lantai Kayu kurang daripada RM1000 untuk 300 sqft keluasan ruangan. Dia juga banyak kongsi cara-cara pepemasangan dan juga peralatan yang dia gunakan seperti;

"Saya gunakan Luxury PVC Plank dengan ketebalan 3mm, panjang setiap satu keping 3 kaki & lebar 6 inchi . Satu kotak mengandungi 16 keping .harga setiap kotak cuma RM58. Untuk keluasan 300 sqft ruang yg saya buat ni menggunakan 13 kotak kesemuanya. Gam pula menggunakan gam khas vinyl glue satu tong berharga RM68, satu tong DIY cukup untuk keluasan 300 sqft ni. Saya beli 20 kotak Vinyl adhesive, lepas siap pasang masih berbaki 7 kotak yg tak guna & 2 tong vinyl glue , satu tong lagi langsung tak terusik". Katanya yang kami sunting daripada posting di Facebook beliau.

Glue Lantai Kayu

Berapa Kos untuk Pemasangan Lantai Kayu Sendiri?

Kata beliu lagi; Kalau ikut kos sebenar untuk pasang lantai keluasan 300 sqft ni :
Vinyl adhesive 13 kotak = (RM58 x 13 ) = RM754 
Vinyl glue 1 tong = (RM68 x 1) = RM68 
 Jumlah kos = RM822 

Peralatan Yang Digunakan

 Alatan yg saya gunakan untuk DIY ni punya sangat simple (ini diy tau bukan kontraktor professional) 1. Pembaris L 
2. Pisau 
3. Pensel 
4. Berus cat 
5. Gunting 
6. Kain buruk

Jangan takut2 nak cuba buat ye, anak saya 8 tahun pon boleh tolong buat sekali . Macam main puzzle jer dia kata. Nak tengok cara pasang, boleh tengok kat youtube.

 
Pemasangan Lantai Kayu

Memamng saya sendiri kagum dengan kesungguhan beliau mencuba pasanga sendiri, berbekalkan ilmu dari Youtube.

Service Pemasangan Lantai Kayu di Kuala Lumpur, Selangor

Bagi yang takda masa atau tak pandai pasang sendiri, jangan risau kami buat service jual dan pasang kerumah anda.

Service yang kami fokuskan di sekitar lembah klang dan selangor. Harga lebih kurang macam tuan Khairul Ezuwan kat atas tu!.

Lihat Offer di Homepage 

0 Response to "Kos Pemasangan Lantai Kayu Modern Tidak Terlalu Mahal"

Post a Comment

Comment dengan cermat, dilarang sama sekali membuat Spam